måndag 18 april 2011

vad kan vara värre??

han finns inte mera
jag vill ta upp honom ur graven
jag vill se
pussa
hålla
krama hårt
gosa i hans hår
klappa hans kinder
hålla hans hand
smeka hans fingrar
gosa mer med hans hår
stryka över hans kropp
pussa hans näsa
känna mera på hans ansikte

istället .....
gråter
skriker
svär
sparkar
vill ta sönder allt
jag slår sönder en vägg
jag gillar att det gör ont i händerna
även om det bara är för en kort sekund
sen blir jag ännu mer hysterisk
fan
det hjälpte inte
kanske är döden eller en ordentlig krock i 120/kmh nog för att lindra smärtan
om bara en sekund
men tänk om inget hjälper
jag bråkar med min sambo
jag skriker att jag vill dö
jag säger lugnt att jag vill dö
jag tittar han i ögon och säger att jag VERKLIGEN vill dö
det känns som om han inte tror på mig

Han tror att det blir bättre
han tror på livet
jag trodde innan på livet, hoppet och kärleken
nu tror jag på döden

döden är det ända som kanske tar mig till mitt älskade barn
alla säger ju att det verkar vara så bra på andra sidan
så då tycker jag att vi kan gå över, då kan vi få vara en familj fast i en annan
dimension
samma som Rico är i nu
fast tänk om vi hamnar fel...
kanske hamnar i en helt annan
där bara folk som desperat vill träffa sin älskade får komma, som inte tog sig igenom helvete.
får bli kvar
sen får själen göra om resan igen, tills den gått igenom och lärt sig leva med sorgen.
och då får man mötas
kanske finns det inga genvägar
kanske gör det faktiskt det ?
tänk om det är mening att vi aldrig får träffa Rico igen

tänk om man välkomnar döden varje dag
sen blir man inget mer än en tomt skal

jag vill bara ha Rico
ingen annan
bara han
han
han
han
hur ska jag kunna älska ett levande barn
när jag älskar och bara vill ha tillbaka det jag inte kan få??
Jag kan inte få ihop det.
jag vill ju inte ha någon annan eftersom det är Rico jag vill ha
innan ville vi ha barn
nu vill jag bara ha Rico
hur ska jag kunna titta på nästa och inte önska att det var Rico istället
Jag älskar han
jag vill vara med han
jag vill ha han här
jag vill göra hela livet med honom

PANIK
jag klarar inte att han är nedgrävd
jag frågar sambon om han
smälter
kommer det bara vara hans kläder med ett skelett i snart ?
när är han nedbruten??
jag vill gräva upp
jag vill hämta honom
Jag frågar om han kryper
om maskar äter på honom
jag vill skydda honom
vill inte att han ska ligga där
jag KLARAR inte att han
LIGGER DÄR!!!!!!!!
jag vill ha honom tillbaka
i min mage
i livet
tillochmed död på sjukhuset
där kunde vi iaf känna, krama vara nära pyssla om
allt bättre än där han är nu
vad ska jag göra
han är borta för alltid

känns som jag blir nedstucken
huggen
skuren i
Rico blev skuren i
jag vill oxå
det gör inget
för inget kan göra ondare
än
dödsbeskedet
timmarna efter det
den psykiska smärtan att föda och veta att han aldrig kommer att leva
att älska honom- för det gör sååå ont
att planera och begrava sin fina son
att sakna, längta och vilja dö
inget kan vara värre än det, och om det finns värre berätta gärna för mig...

inget kan någonsin vara värre eller göra ondare än att förlora sitt barn...

2 kommentarer:

  1. Du sätter verkligen ord på det vi alla som mist ett barn går/har gått igenom! Det gör mej så ont att du, att NÅGON ska behöva uppleva det! Trösta är svårt för jag minns att jag inte ville bli tröstad för det skulle innebära ett steg längre bort ifrån min bebis (trodde jag) men jag kan säga dej så mycket att det BLIR bättre! Sorgen finns alltid kvar men förändras allteftersom och blir en del av ens vardag. Det går upp och ner och tar tid, lite som ett steg framåt och två tillbaka. Det måste få ta tid! Och den dagen kommer då du är redo för ett syskon till din vackra Rico. Kärleken blir inte mindre till ett barn bara för att man får syskon (vare sej man får syskon till änglar eller syskon på jorden) Kärleken blir bara större!
    Varma kramar!

    SvaraRadera
  2. Smärtan kommer alltid finnas, men den blir mer och mer hanterbar för var dag som går... Vissa dagar är skit och andra dagar bättre.. Kramar från en Änglamamma till en annan..

    SvaraRadera