söndag 15 maj 2011

Vi log åt dig!



Rico min Rico var du tvungen att gå?
Rico min Rico jag saknar dig så!
Sekunder blir till minuter
minuter blir till timmar
timmar blir till dygn
dygn blir till dagar
dagar blir till veckor
veckor blir till månad
Och snart är det två månader sen du levde och dog.
Och vi helt handfallna, förtvivlade och hjärtekrossade stod!
Men vi log
Vi låg åt dig...som faktiskt levt i mig.

Vi log åt ett kärleksbarn som berörde så starkt.
Det vi skapat och som växt i mig, och in i vår familj
och nu vill vi ha ännu en till
En levande syster eller bror
som faktiskt få växa upp och bli stor
Som du kan guida och bevaka
Och med denna syster eller bror
kan du i din änglaskrud baka en härlig sandkaka.

En storebror i finaste skrud
kanske tillsammans med en het änglabrud!
Kommer alltid finnas i vår sfär
medans vi lever på, i vår värld!

Lisa 15/5 2011

1 kommentar:

  1. Vilken fin dikt!
    Vilka fina bilder ni har på Rico, sån vacker pojk!
    Jag vet hur stor längtan efter ett syskon blir och jag hoppas att ni snart får det.
    Kram

    SvaraRadera