lördag 14 maj 2011

Jag är AMBIVALENT

Det jag skev om kontroll har jag tänkt på mycket idag.
Jag har inte en enda gång googlat något som jag inte kan styra över.
Det har ryckt lite i fingrarna men jag har ändå låtit bli. Men det har varit svårt!
Jag vill inte vara en neurotisk googlare som läser vad folk tror är rätt och sen sitta och välja ut vad som passar mig just för stunden ( jag är just nu väldigt ambivalent )

Istället har jag sovit ut, njutit av min frukost och mitt starka kaffe.
Jag har läst i boken "bara ett andetag bort" som är otroligt stark med ett väldigt vackert språk! Jag rekommenderar den starkt!
Sen har jag kollat några avsnitt på SEX AND THE CITY och det är ju avledande i stunder, tänkte jag skulle slänga på MIA & KLARA och dricka lite te snart.
Sen kom min vän hit och vi slappade och tjatade lite.
På kvällen åkte jag till mamma och käkade mat och kollade på en slags valp DVD som hon hyrt på bibblan ( hon ser väldigt mycket fram emot hennes nya substitut barnbarn Nelson) alltså valpen som vi har köpt och kommer om några veckor.
Ikväll kommer Henke hem, han har varit och tävlat sen igår så det ska bli mysigt att se han :)
Fast jag gillar även att vara själv.
Jag tycker ofta att det känns skönt när han väl har åkt iväg men innan blir jag lite lipig.  Han är ju borta ganska mycket nu när hans sport har sin tävlings säsong. Plus att han annars jobbar heltid och på huset ( och stöttar mig allt han bara kan)

Jag önskar att jag hade lite mera självdisciplin och tränade lite mera och att jag kunde komma igång med Yogan, jag vet ju att jag mår bättre då. Men ibland har jag ingen kraft!
Det känns som all kraft jag har går till att försöka att hålla mitt inre lugn lugnt, Det tar mycket ! Ibland känner jag mig som en råtta i bur, eller som om att någon släppt in råtta i min kropp, som bara räffsar runt och klöser och river i min själ...
Jag måste släppa ut den, den får inte bo i mig mera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar