måndag 16 maj 2011

Nu i ro slumra in

Nu i ro slumra in
allra kärasten min
låt en ängel ta din hand
bort till drömmarnas land
och låt tankarna fly
till en ny dag ska gry.
Och en ängel du ser
när du i drömmen ler,
som i lysande prakt
vid din säng står på vakt,
och med en kyss på din mun
vaggar hon dig i blund.



Denna spelades på begravningen...
Efter kyrkklockorna ringt för Rico spelade kantorn Bachs Air, Det var så himla fint och där just i stunden slog det mig att det var MITT älskade barns begravning jag planerat och nu begravde. Tiden efter förlossningen och att vi kom hem, låg jag bara och skrek av smärta och saknad eller så planerade jag begravningen. Jag är glad att den blev just som vi ville,  även bättre. vackrare!

1 kommentar:

  1. Din son är så vacker! Och du skriver så väldigt bra. Funderade för en stund vars geografiskt du finns? Kram Monica

    SvaraRadera