fredag 13 maj 2011

att släppa kontoll...

Är väldigt svårt....
det kräver tid att lära sig
man behöver tålamod med sig själv
insikten om varför man måste kunna släppa kontrollen
självdisciplin - att faktiskt aktivt jobba med det!

Jag måste lära mig att försöka sluta kontrollera min kropp och slappna av!
Hallå det är ju skit skönt att slappa juh...måste bara lära mig att njuta lite ( iaf i små stunder)

Kontroll vill jag ha, kontroll kan man aldrig ha.
man kan vara medveten om saker, men man kan inte kontrollera vad som hände och sker. Det vet jag nu, det visste jag innan med.
Och nu vill jag ha mera kontroll och mera garantier efter Rico dog, Men det finns ju aldrig!!!

Hur mycke man än vill och försöker så blir kontroll inget positivt, jag vrider och vänder och tänker att man aldrig kan veta iaf, även om man vill kontrollera.
man förstår ju att ha ett kontroll behov är destruktivt på många sätt,  ändå så är strävan efter den så stor.
Jag vill sluta kontrollera saker som jag ändå inte KAN tex en ny graviditet, jaga ägglossning, sitta som en blå och googla olika sätt, tester, tips!!
Helt onödigt
verkar bara spä på min känsla av att inte ha kontroll och sen sitter jag handfallen och känner mig som att jag inte har någon kontroll alls! OCH kanske är det just DET som jag behöver lära mig, och ännu viktigare - att känna mig tillfreds med.

Jag kan aldrig kontrollera någonting utan att förminska mig själv
eftersom kontroll INTE leder till något bra för mig, även om jag gärna vill lura min hjärna det.

Så nu är utmaningen att aktivt träna på att släppa så mycket kontroll jag bara kan!

4 kommentarer:

  1. Oj, tack! Det där behövde jag verkligen höra. Mina tankar känner igen sig i dina. Släppa taget. "Att acceptera det man inte kan förändra, mod att förändra det jag kan, och förstånd att inse skillnaden" dom orden tar jag ofta till när jag märker att jag snöar in mig i för stort fokus.
    Men jag är som du. Jag vill inget hellre få en ny liten bebis i mage..
    Kram
    Längtan
    ps.. å nu förstod jag vem Lisis var som kommenterat på min blogg ;)
    www.vartanglabarn.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Känner igen mig återigen! Längtar efter ett syskon att bära imagen! Kramar

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas att vi alla snart får känna en liten bebis rörelse i våra magar!! Kram till er

    SvaraRadera
  4. Yes, you named it! Kontrollen är ett gift - det går inte att kontrollera livet - styra det. Det går att införa små moment som är hoppingivande, små moment av närvaro och kärlek men aldrig kontrollera resultatet.

    Kram!!

    SvaraRadera