söndag 8 maj 2011

om om om om

allt är skit! sen fredags är allt ännu mera hemskt, efter obduktions svaren göra allt så ont.
Jag kan inte förstå att han skulle varit här om det inte varit en knut.
ikväll när Henke bäddade rent i sängen kom Ricos snuttefilt och en liten pyamas fram som vi hade klamrat oss fast vid efter han dött. Henke somnade varje kväll med filten mot hans kind och jag med pyamsen.
Det finns inga ord för den orättvisa hemskhet och frustration som befinner sig just nu. Jag är så ledsen så ARG jag vet inte vad jag ska göra med min ilska!?!?!
Vad kan man gör!?!?! inget hjälper ändå...ingen i mitt liv kan förstå, fast ni andra änglamammor kan det, men ingen som jag känner. alla som jag vet har fått levande barn. jag skulle fått mitt om han bara inte gjort en knut på sin navelsträng ( som han såklart inte gjorde medvetet) och om den inte varit så hård.
det är så retligt när läkaren och barnmorskan säger att det förekommer knutar men att det sällan är så hårt åt dragna att det innebär döden. Men de hände vår Rico. Och om den hade varit lite lösare hade han fått sova i sin pyamas och gosat med sin snutte filt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar