söndag 8 maj 2011

har folk inget liv??

Jag förstår inte vad det är med folk!
Man har väl sin egna blogg för att skriva, bearbeta och få ut sin sorg på sitt sätt?
Varför hitta saker i någon annans blogg  (som dessutom sörjer, bearbetar och kämpar på sitt sätt) för att sedan utvärdera det i sin egen?
Och sen när man kommenterar det på ett INTE elakt sätt, utan bara frågar hur någon ORKAR vara chockad utav hur jag reagera och sörjer skriver en annan att man är ELAK och tar ut sin ilska på den som började utvärdera min sorg!!  den andra har dessutom förlorat sitt barn flera veckor innan mig och kanske har kommit längre. alla reagerar olika och uttrycker sin sorg på sitt sätt.

Jag förstår inte, vem orkar utvärdera på sin blogg vad jag skriver?!! och man måste ju då få ifrågasätta utan att vara en ELAK!! det är ju inget personligt mot någon annan.
Och ännu mindre förstår jag att den andra tjejen gör ett inlägg och säger att jag är elak.
Vad fan vet hon. Hon känner inte mig.

Jag har min blogg för mig och för folk som vill läsa. INTE för att folk ska utvärdera mig eller min sorg!!
Då ber jag dem att inte läsa. Jag utvärderar inte andras sorg eller sätt. Jag tycker det är fint att man sörjer olika.
Jag tror att de flesta har bättre för sig! Tycker mest synd om folk som inte har det!

3 kommentarer:

  1. Bry dig inte, du vet bättre. Jag gillar att läsa det du skriver och du är super stark.
    Jätte fin pojke ni fick. Så hemskt att han inte är med er. Kram T

    SvaraRadera
  2. Om man behöver utvärdera din sorg och sedan framställa sig som att man "sörjer" sundare eller bättre är man nog väldigt svag!!
    som T sa. Bry dig inte. Du sörjer din son på ditt sätt utan att du behöver bli utvärderad i någon annans blogg. Kram Sara

    SvaraRadera
  3. Håller med ovanstående. Folk e konstiga ibland. Jag tycker det är toppen att man kan blogga, för att få uttrycka sig känslorna i ord. Det är ett bra sätt att bearbeta! kram kram

    SvaraRadera