tisdag 3 maj 2011

sommar i nuet

vad konstigt, för några veckor sedan trodde jag att livet skulle förbli svart. ca 2 veckor efter Ricos död fixade jag och min snälla vän ihop lite ansökningar och sen förra veckan postade vi iväg dom. Tänkte att i höst måste jag göra något som får mig att tänka på något annat är Rico. eller den nya bebisen som jag hoppas få bära eller för att inte bara fokusera på att bli gravid.
Så idag fick jag besked om att jag kommit en på skolorna, linjen " konst & form" kändes skumt med tanke på att man skulle varit mamma ledig, iaf fram till Jul. 
Men nu ser det ut att bli skola iaf! Det känns skönt och det betyder att jag kan ägna sommaren åt både fysisk och psykisk återhämtning. jag kan fixa i vårt nya hus, jag kan sola på tomten, Jag kan skriva av mig om allt i lugn och harmonisk miljö, plantera massa vackra blommor och goda grönsaker/rotfrukter. Jag kan leta inspiration till husets vinklar och vrår. Jag kan bada, hänga på landet och busa med dom goaste småpojkarna Gotti & Ankan som finns i mitt liv! 
Jag kan träna och äta hälsosam mat
Jag kan ligga i en hängmatta och lyssna på schysst musik och dricka mango shake
Jag kan mysa med den bästa mannen som finns! 
Jag kan göra mycke!! och hela tiden finns lilla Rico i mitt hjärta och på så vis med mig i allt jag gör.
Vi ska åka till spanien ett tag med! 
Och det bästa av allt är att vi ska köpa en liten hundvalp!!!

Nu kommer den snygga mannen hem! hej så länge!


1 kommentar:

  1. Åh, vad fint, med så mycket bra och konstruktiva göromål!! Låter superbra! Jag har också en trädgård som jag ska ägna mig åt i sommar. Skulle vilja åka till Stora Karlsö utanför Gotland med, det är så vackert där. Jag tror vi behöver åka dit!

    Kram till dig!

    SvaraRadera