fredag 6 maj 2011

svar från obduktionen

nu är det bekräftat
det var bara en KNUT som gjorde att vår lille kille dog!
han var fullt frisk inte ett enda litet fel...bara en knut som han gjorde när han var lite som sedan drogs åt och ledde till att han dog. Ingen hjärnblödning inget hjärtfel INGENTING han bara dog av en JÄVLA knut.
det finns inte ens statistik på det, så ovanligt är det.
han var så livlig och frisk, stark och stor. Och så dog han. så onödigt. så hemskt.
Jag är så ledsen så arg!!! Jag vill bara skrika men finner ingen kraft! jag vill sova för att sedan vakna upp ur denna mardröm som jag redan konstaterat är en sann mardröm.
jag bara grät när vi var hos läkaren. Jag vill inte tro att det är vi. men det är vi.
Tänk att han hade levt om det inte var för knuten.
jag har försökt att intala mig själv att det var något fel på honom, att han inte skulle klarat sig utanför magen. det har varit en tröst på något sätt att ibland tänka så. Men nu fick vi det svart på vitt. han skulle levt om inte knuten varit där. Jag kunde inte gjort något annorlunda. inte ett skit bättre eller sämre.
Vad jag längtar just nu efter han. Jag vill bara krama pussa och berätta för honom att han var fullt frisk.
livet är så orättvist, sån här otur får inte finnas, jag vet att den finns men det gör så ONT.
Läkaren var jätte bra och vi pratade om ev kommande graviditet. Det känns bra att känna att det finns så mycket bra stöd att få!

Nu ska jag gråta, äta och försöka sova. sen gå ut i skogen

4 kommentarer:

  1. Förstår dig. Vi fick också vet att det inte var något fel på vår lilla Hayat. Allt på henne var perfekt. Men jag hade fått en blodpropp i moderkakan som täppte till syret till navelsträngen så hon dog. det är FÖRJÄVLIGT att friska barn ska dö pga av sånna skitsaker. Och även om barnen är sjuka så är det också förjävligt att dom ska dö..inga barn borde dö.

    Efter ett tag tyckte jag det iaf kändes skönt att ha fått ett svar på varför hon dog.. hoppas det kommer kännas samma för dig.

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Det är så förbannat orättvist! Det långa väntan på svaren var hemsk. Men sen när man väl fick veta att inget var fel, att det bara handlade om ren otur så kändes allt bara ännu jobbigare. Jag kunde och kan än idag ställa mig frågan VARFÖR hundra gånger om. Det är så otroligt svårt att acceptera.

    Något som jag minns gjorde mig fly förbannad av att höra efter att vi fått Williams obduktionsresultat var att vi nu åtminstone visste att det inte var något ärftligt fel som kunde ske igen vid en eventuell framtida graviditet. Jag förstod inte hur dom kunde tänka så. Men den dagen då vi faktiskt blev gravida igen så insåg jag vilken tur det ändå var att William inte hade dött av någon sjukdom som också detta barn kunde få. En liten klen tröst i det mörka hål man hamnar i när ens lycka slits ifrån en.

    Jag tänker på er. Många varma kramar!

    SvaraRadera
  3. Vännen
    Kan tänka mig din ilska att du bara vill skrika att en knut kan ställa till så!!! Jävligt onödigt, orättvist och frustrerande!!!

    Måste få kännas alla känslor!!! Skönt att läkaren var bra och stöttande inför framtiden.

    Puss å Kram

    Promenad i helgen?

    SvaraRadera
  4. Fick precis reda på varför vår noah dog en jävla blodpropp ganska masiv vecka 30 somnade vår son in helt frisk liten en känns orättvist. Arg e jag som fan vårt älskade barn och nu e allt krossat. :( om jag nu blir gravid igen skulle jag få ta sprutor i magen varjedag :(
    Men va fan vill ha Noah så men det blev inte så nu får vi gå och pyssla om hans grav istället för han och hålla han vid liv i våra minnen av honom

    SvaraRadera