torsdag 28 april 2011

allt såg bra ut!!

Liten tröst i det hela.
Kroppen är igång och första mensen snart över! Känns skönt att ha varit hos läkare och både undersökt och kollat med ultraljud att allt ser så bra ut. när jag låg där i stolen glömde jag för en sekund att jag hade fött barn och och fick en "ja just det upplevelse"  när läkaren sa att jag inte för alls lång tid sedan gjort det, det kändes  så overkligt! att jag faktiskt födde lille Rico. En mamma ska ju ha sitt barn hos sig! jag har svårt med att inte kroppen ser ut som innan graviditeten nu när Rico inte längre lever. Jag tycker det är surt att ha en liten påse på magen eller att vara 15kg tyngre,,,gick upp 30. Är fortfarande svullen och har vatten kvar! ÅH vad jag vill ha min lilla kille hos mig! Jag hade inte gnällt ett skit då, det hade inte spelat någon roll hur kroppen förändrats om han bara hade levt. allt hade varit värt det! Nu vill man ju vara gravid igen och få en ny bebis som förhoppningsvis kommer ut levande, men man tänker ju lite på hur kroppen och psyket ska klara det. Men som jag sagt innan, jag har ju inget bättre för mig! Med mycke stöd och Aurora hjälp så måste det gå på något sätt.
När jag kom till sjukhuset idag jag jag livrädd att stöta på någon från mammagruppen som kom där lycklig och skulle få åka hem med sin bebis, KK och BB ligger nämligen på samma plan så man tar samma hiss, som tur var möttes jag inte utav det, med dock en annan nybliven mamma som satt där och ammade sin pyttelilla bebis, Det sved och jag kände mig som den mest svartsjuka och ounsamma människa i hela världen. Hur kunde jag miss unna någon annan det jag mest ville ha själv??
Jag var yr och benen vek sig, jag ville bara tillbaka i tiden, innan allt hemskt hände. Som tur var var min fina vän med mig och stöttade, Jag var helt slut efter det!

Sen var jag iaf i skogen vid vårt hus, den är helt magisk nu, ja helt trolsk. Nu tvättar jag för första gången, vilket betyder att jag är stark just idag att stöta på grannar + frågor. Jag tänker att dom redan måste ha förstått, först har dom sett mig växa och bli högravid sen ser dom mig utan mage utan bebis rökande på balkongen. Jag hoppas dom förstått iaf, Har verkligen ingen lust att förklara för dom! hoppas dom inte frågar något! annars har jag tänkt ut att jag ska säga " tyvärr han har dött, jag vill inte prata om det just nu" det får duga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar