fredag 16 december 2011

Min andra son...

Jag väntar min andra son, mitt andra barn. Det är stort.
Jag väntar och längtar så jag nästan blir galen.
Tänk om vi får lillpyret  levande.
Den 16e feb vet vi absolut, då är han garanterad född. Men om det är död eller levande återstår att se.
Men den 16e, kanske 15e vet vi om förlossningen går fort!

Det tror min aurora barnmorska och våran läkare. Hon visade mig en slags kurva som görs på alla som föder barn, vi gick alltså igenom  min.
Jag var öppen 4 cm vid 18.00 och han föddes ut 21.54. och det trots igångsättning, värkstopp och att han fastnade i ca 45 minuter i utdrivningsskedet, till sist fick barnmorskan hjälp med att förlösa hans ena axel och då flög han ut ( kändes det som...)
Jag hade tur som inte sprack något, för det var jag mest rädd för!
men iallafall så ligger min förlossningskurva i tid, ( har för mig att det räknas från den aktiva fasen börjar, alltså från 4 cm)  högt över medel för en förstföderska och det tycker det bägge bådar gott för en igångsättning när jag gått 36 fulla veckor.

Dom säger att för en omföderska som tidigare fött ett fullgånget barn, så går det oftast smidigare eller ganska lika som fösta förlossningen, om det inte tillkommer komplikationer då såklart. Utan om allt går som det "ska"
Jag hade otroligt bra stöd innan, under och efter förlossningen med Rico av Henke & Lisa, Jag är så glad att vi alla jobbade som ett team och klarade situationen så bra som det bara gick.

Att vänta detta lilla barn är så väldans spännande ( oxå väldigt ångest laddat )  så att jag nästan aldrig kan sova! Men 61 dagar går väl hyfsat fort?! vad jag önskar att det är över nu, att han föds levande och jag kan lämna att vara gravid för ett tag. Nu är min kropp trött och mina hormoner helt i obalans, ska bli skönt att bli lite stabiliserad så att säga. målet är ner 30 kg och träna/gå promenader nästan varje dag, iaf när man kommit in i vardagen lite.
Och att kunna äta vad man vill, jag ska göra en egen salami & brie ost macka och äta direkt när jag klämt ut!
Och jag ska ladda kylen med getost och parmaskinka tills jag kommer hem från BB

Jag längtar efter ett nytt skede i livet nu, att få vara småbarns förälder på riktigt! Att väntan och längtan inte slutar i katastrof....utan i LYCKA <3 <3 <3

2 kommentarer:

  1. Det kommer gå fint denna gång!!!
    Nu är det nedräkning på allvar. :o)

    stor KRAM

    SvaraRadera
  2. Det kommer gå fint min vän! Lillebror kommer ut snart. Först är det jul och sen är det nästan dags. Kram till dig! J

    SvaraRadera