måndag 30 januari 2012

Pomegranat och mogen tapp!!

Nu har jag just ätit en väldigt god kvällsmat, pomegranat och blodgrape!! Jag drack lite mjölk till och läste bäst före datumet och då förstod jag hur nära Lillpyret vi är!! Mjölken går ut den 16e och då är han här :))

Idag var vi hos Bm. Det gick bra, alla värden var bra och så gick vi igenom det sista som man gör innan förlossningen. Hon kände även på min tapp och den var " mjuk och mogen " och redan ca 2,5 Cm förkortad. Hon trodde inte att jag skulle behöva cytoteck ( eller hur det nu stavas ) piller som ska utplåna tappen vid en igångsättning. Utan hon tror att man kan starta förlossningen genom att kunna ta hål på vattnet på en gång :)) då tjänar vi in några timmar på förlossningen!! Nu känns det som vi är ännu närmre bebisen :))

1 kommentar:

  1. Snart är han på din mage inte i och han kommer stanna hos er!!!
    Stor kram

    SvaraRadera