lördag 28 januari 2012

längtan

Mor och barn

En längtan, en lycka, ett barn, ett hopp
en gåva från himmelen jag just har fått.
Två händer, två fötter, ett ansikte så sött
ett efterlängtat litet barn jag just har fött.

Ett skrik, ett skratt, en kropp så varm
ett vackert litet barn jag håller i min arm.
Ett hjärta, en själ, ett helt nytt liv
ett barn som ska ta världen med flera små kliv.

Ensam, vilsen och lite rädd ibland
i mörkret du famlar efter en hand.
Sorgen och glädjen följer dina spår
livserfarenheten är följden du får.

Mamma, barn, två hjärtan bildar ett,
ett starkare band har ingen sett.
Något så stort en känsla så stark
en kärlek som står på stadig mark.

3 kommentarer:

  1. snart Lisa... snart är du där...
    tänker på dig varje dag
    och hela tiden ser jag framför mig
    en lycklig o glad mamma Lisa
    och en mycket stolt pappa Henrik..
    med sin lilla vackra son...så levande
    det kommer att gå bra ....snart Lisa ...snart

    SvaraRadera
  2. Vilken fin bild du ser, jag önskar så att den blir sann.
    Håll dina tummar stenhårt!! Det måste sluta bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. det kommer att sluta bra..
      jag håller ju tummarna så intensivt
      så mitt hem kommer att förfalla
      innan 15 februari...men vad gör det
      bara du får bli en lika lycklig mamma
      som lilla O mamman...
      och det får du...Lisa gumman fina du
      min bild kan inte vara fel...
      en extra kram på dan till Henke..
      GRATTIS..nästa födelsedag är du pappa
      och till våren får du ta sonen din på
      efterlängtade skogspromenader....all kraft till er

      Radera