onsdag 6 juli 2011

Saknar lille Rico

Tänk så fel allt bara kan bli. Tänk att allt var så bra med Rico i magen, han växte fint han låg till och med över sin kurva. Det skulle inte bli något litet barn om han hade kommit 6 April som han var beräknad till, ca 4 kg var hans uppskattade födelsevikt.
Han var stark och mycket rörlig, var inte ofta stilla. Allt såg så fint ut hela vägen och han bodde och växte i mig i nästan 38 hela veckor. Och nu, borta död och helt frisk!
Kan bli så irriterad på folk som "räknar" med att få sina barn. Klart man ska hoppas men att vara helt säker?? vem kan vara det??  Man är aldrig garanterad att ens barn inte kommer att ryckas ifrån en. inte när barnet ligger i magen, är fött eller är flera år.
Barn dör av massor olika anledningar i magen, PSD hör man ju ibland om...där allt varit bra och man hittar ingen som helst dödsorsak. Kan inte föreställa mig hur mycket jag skulle  fråga mig själv VARFÖR??? om jag inte fått något svar på Ricos död. Nu vet jag ju....den där knuten... som så många barn föds med på navelsträngen, som vissa barn har två. Eller moderkaks avlossning ( tror jag det heter ) GBS infektioner, proppar i moderkakan, havandeskapsförgiftning det finns ju massor!!!
Jag tycker att det är skit dåligt att det inte pratas eller informeras mera om det på MVC eller i föräldrar gruppen. Varför pratas det inte om det?? Det är ju massor som förlorar sina barn i magen. Det märker man nu när man själv gjort det. Alla bloggar, flera av vänners vänner. Mammor i tidigare generationer. Jag känner personligen 4 st som jag känt sen jag var liten som förlorat i magen. Där barnen varit helt friska! Sen vet jag fler som jag hört. Så hemskt är det, att det händer, att det måste hända. för det gör det ju!!
Rico måste varit super stark som lyckades böka runt så mycket och så hårt eftersom det ledde till hans död. Om han bara inte simmat runt och gjort en knut när han var mindre. Då hade världen fortfarande varit en lite vackrare plats. en plats utan saknad och tomhet. Där ett älskat, önskat barn hade fått leva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar