torsdag 10 november 2011

Oliver

Idag har en av mina fina barndomsvänner fått barn, en liten Oliver!!! Jag e så glad och jag längtar efter att få träffa honom.
Jag trodde aldrig att jag skulle känna denna lycka för någon annan efter Rico dog, jag menar att jag denna gången inte blev ledsen och undrar varför just  Rico dog av en otur när så många andra barn föds.
Utan jag grät av lycka för att lilla Oliver kommit till världen.
Det är en lättnad att inte känna avund som jag trodde att jag skulle. Kanske är det för att den fina vännen funnits och lyssnat på min sorg och saknad efter Rico men även delat glädjen för vår fina lillebror.

Idag har vi varit hos vår läkare han mätte och visade oss lillebrors snopp, han växer jättefint!!
Det är bara tyo 90 dagar kvar till igångsättning sa läkaren lite uppmuntrande. Typ hela vecka 24,25,26,27,28,29,30,31,32,33,34,35,36
Vi gör alltså 36 fulla veckor och sätter igång 37+0 inget. alltså en fullgången graviditet. 7*13= 91 dagar kvar!!!
Vad jag längtar efter vår bebis. Man har varit redo för att bli mamma så länge nu, så många veckor, dagar, månader av att vara gravid.
På 11 månader kommer jag att ha fött 2 fullgångna barn! Så häftigt. Sen ska kroppen vila lite, iaf i 2-3 år.
tredje november i rad jag är gravid nu.
Snart vill jag hämta upp vagga, vagn kläder. Hon på Aurora tyckte att vi skulle ta tag i källaren med bebis grejer alltså att vi skulle ta lite i taget så att vi inte gör allt på en gång.
Ja vet inte det är ju så blandade känslor med källaren och bebissakerna.
Jag e så ledsen för att Rico aldrig fick vara kvar i livet och använda allt som var till honom, hans frånvaro gör mig fortfarande förlamad av sorg... . Men nu får lillebror det istället och det är ju en lycka. Att vi faktiskt väntar en lillebror....detta måste gå bra nu!
Välkommen till världen Oliver! Och grattis till din fina Mamma & Pappa

1 kommentar:

  1. Underbara Lisa.....största kramen från Olivers lyckliga mormor

    SvaraRadera